Cum sa faci bani cu propria ta aplicaţie

Cum sa faci bani cu propria ta aplicaţie

 O metodă dificilă prin care să faci bani, dar care are mult potenţial.

În realitate, nu ai niciun motiv pentru care să nu intri pe piaţa aplicaţiilor, cu sau fără abilităţi tehnologice şi să nu câştigi nişte bani din asta.
Citeşte ghidul oferit de specialistii PANDA AGENCY ca să începi lucrul la propria ta aplicaţie aici.

Dezvoltarea conceptului

cwc app page screenshots - Panda Agency » Agentie Marketing » SEO » Website » Ecommerce

Primul pas din drumul tău către o aplicaţie profitabilă este o idee grozavă. Începe gândindu-te la ce tip de aplicaţie ţi-ar plăcea. Există şansa ca mulţi oameni să aibă nevoie de exact acest tip de aplicaţie. Spre exemplu, ai putea lua în considerare zona în care locuieşti. Dacă trăieşti într-un oraş care atrage turişti, posibilităţile sunt infinite.

Poţi, de asemenea, să iei în considerare interesele tale personale.. Poate eşti un pasionat de cafea şi ai descoperit câteva locuri foarte bune din toată lumea. Dacă ăsta e cazul, de ce să nu îţi transformi cunoştinţele într-o aplicaţie ghid care să ajute şi alţi pasionaţi de cafea?

Destule aplicaţii nu sunt centrate pe o localitate anume, însă sunt în vârful listelor. Probabil cunoşti multe dintre ele: Temple Run, Draw Something, Minecraft….

Aplicațiile de tip joc tind să facă mai mulți bani decât alte tipuri, deoarece oamenii au tendința să plătească mai mult pentru acestea. Jocurile ce devin populare în anumite cercuri sociale se vor răspândi cel mai ușor. Multe aplicații câștigă popularitate doar prin intermediul cuvântului.

Nu renunța dacă ai găsit în app store ceva ce seamănă cu ideea ta. Acesta este punctul în care trebuie să gândeşti în afara cutiei. Ce are aplicaţia ta şi alte aplicaţii nu oferă? Poate tu colectezi feedback personal de la proprietarii cafenelelor, oferi informaţii despre ce este special la o anumită cafenea sau despre ce cafea ar trebui încercată undeva.

Încearcă să dezvolţi o idee care nu are prea multă competiţie. Cu toate acestea, dacă nu mai ai alte idei, poţi să arunci o privire la aplicaţiile populare şi să te gândeşti dacă ai putea face ceva care să îmbunătăţească conceptul.

Aici sunt câteva lucruri pe care să le ai în vedere pe măsură ce îţi dezvolţi conceptul:

  • Plănuieşti să dezvolţi aplicaţia singur sau ai resursele necesare pentru a angaja o echipă care să te ajute?
  • Care este publicul ţintă al aplicaţiei?
  • Aplicaţia ta va necesita gestionare zilnică?
  • Aplicaţia ta e construită în baza unei companii existente sau este independentă?
  • Cat plănuieşti să ceri pentru aplicaţie?
  • Vrei ca aplicaţia ta să devină o slujbă cu normă întreagă sau ai prefera să fie un proiect secundar?
  • Pe ce website-uri ar trebui publicată aplicaţia ta?

Tipuri de aplicaţii

Există multe tipuri de aplicaţii. Aici sunt câteva dintre cele mai populare:

  • Jocuri (Word With Friends, Draw Something)
  • Călătorie (TripAdvisor)
  • Reţele de socializare (Facebook, Twitter)
  • Ştiri (BBC, DR)
  • Muzică (Spotify, TDC play)
  • Fotografii (Instagram)
  • Video (Vine)
  • Unelte (Google Translate, Flash Light)

Aici sunt unele dintre cele mai frecvente întrebări când cauţi un dezvoltator:

  • Cat de mult taxează?
  • Pentru cine au mai lucrat?
  • Sunt aplicaţiile lor populare?
  • Vei dobândi drepturi complete de proprietate asupra aplicaţiei când va fi gata?
  • Au abilităţile necesare pentru a-ţi realiza ideea?
  • Lucrează atât în iOS, cât şi în Android, etc.?

Costul

Trebuie să cheltui bani pentru a face bani. Sau aşa se spune, în orice caz. Zicala nu se aplică însă de fiecare dată în lumea aplicațiilor. Pentru moment, să presupunem că ai decis să angajezi pe cineva care să-ţi dezvolte aplicaţia.

În funcţie de aplicaţia pe care vrei să o dezvolţi, preţul este între 4 000 lei şi 1 500 000 lei. Bineînţeles că aceaste sume par imense, dar trebuie să ai în vedere faptul că aplicaţia potrivită îţi va returna banii destul de repede. Mai mult, aplicaţiile jocuri care sunt cele mai scumpe de dezvoltat sunt întotdeauna în vârful topurilor.

Cât de mult poţi câştiga?

Deoarece câştigurile tale depind în totalitate de popularitatea aplicaţiei şi de cât alegi să taxezi pentru ea, calcularea precisă a salariului ca proprietar de aplicaţie este foarte dificilă. Dacă nu eşti sigur că tu eşti următorul Mark Zuckerberg, ar fi bine să nu-ţi dai demisia de la job-ul tău curent încă. Website-ul GigaOM Pro a condus un studiiu ce arată că jumătate din subiecţii lor au câştigat mai puţin de 2500 lei pe lună. Insuficienţi pentru un trai decent, însă o sumă drăguţă de bani de buzunar.

Sau poate vei inventa următorul Angry Birds şi vei câştiga peste 6,5 milioane – pe lună..! Există cu siguranță potențial pentru a deveni milionar aici.

Pentru a scoate cât mai mult din aplicaţia ta, ține cont de următoarele sfaturi:

  • Asigură-te că vizezi o audienţă mare şi nu o nişă mică
  • Începe de jos şi lucrează de acolo
  • Ţine evidenţa aplicaţiilor care sunt în top
  • În prezent, este mai uşor să faci bani repede cu aplicații iOS
  • Roagă-ţi prietenii şi familia să evalueze şi să lase un comentariu pentru aplicaţie
  • Gândeşte-te să faci o versiune iPad a aplicaţiei
  • Dacă aplicaţia ta e creată în baza unei companii existente, fă-i multă publicitate pe website-ul tău şi/sau pe reţelele de socializare

Când vinzi pe App Store, Apple ia 30% din profituri, în timp ce restul vor fi transferate direct în contul tău în fiecare lună.

Pentru mai multe detalii contacteaza specialistii PANDA AGENCY ca să începi lucrul la propria ta aplicaţie. Contact


ro_RORO